Henny Trayles: Όσα δεν ξέρεις για την αγαπημένη Greta της Floricienta

Henny Trayles: Όσα δεν ξέρεις για την αγαπημένη Greta της Floricienta

Την πρωτογνωρίσαμε το 2004 μέσα από την Αργεντίνικη νεανική τηλενουβέλλα, Floricienta που προβαλλόταν για δυο χρόνια μέσα από την συχνότητα της ET1 αλλά και αργότερα και από το Star.

Ενώ και επίσημα στην Ελλάδα η προβολή ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2005 και τελείωσε τον Δεκέμβριο του 2007.

Η Αργεντίνικη σειρά προβλήθηκε σε σχεδόν 70 χώρες και ορισμένα διεθνή κανάλια που προβάλλουν την Floricienta είναι η TVE International, η Disney Channel Latino και η Disney Channel Europe. Μάλιστα, προβλήθηκε και στο Ηνωμένο Βασίλειο από τη δορυφορική δομή BSKYB.

Στους πρωταγωνιστικούς ρόλους ήταν η Florencia Bertotti, ο Juan Gil Navarro, η Isabel Macedo, ο Fabio Di Tomaso και ο Benjamín Rojas. Η σειρά δημιουργήθηκε από την Cris Morena και την Cris Morena Group σε συνεργασία με την ψυχαγωγία RGB.

Η σειρά έγινε ένα παγκόσμιο φαινόμενο για παιδιά και εφήβους σε ολόκληρη τη Λατινική Αμερική, το Ισραήλ και διάφορα μέρη της Ευρώπης.

Η Henny Trayles η αλλιώς η Henny Trylesinski όπως είναι το πραγματικό της όνομα, γεννήθηκε στις 4 Ιουνίου 1937 στο Αμβούργο της Γερμανία, από τους Abram Trylesinski και τη Lea Goldenberg. Ενώ η ηθοποιός έχει δυο αδέρφια τους Alfred και Joachim.

Μάλιστα, η ηθοποιός που γεννήθηκε στη Γερμανία, έφτασε με την οικογένειά της στην Ουρουγουάη το 1938 σε ηλικία ενός έτους, όπου εθνικοποιήθηκε και ξεκίνησε την καλλιτεχνική της καριέρα σε ηλικία τεσσάρων ετών με σπουδές κλασικού χορού, πιάνου, δραματικής τέχνης. ακροβατικά και συμμετοχές σε ερασιτεχνικά φεστιβάλ.

Ενώ πέθανε αυτή την Πέμπτη 17 Φεβρουαρίου 2022 στο Villa de Merlo του San Luis, σε ηλικία 84 ετών.

Ενώ έγινε γνωστή στο ευρύ κοινό για τη συμμετοχή της στο Telecataplú και αργότερα, για τον ρόλο της ως Greta Van Beethoven στη σειρά Floricienta.

Η καριέρα της ξεκίνησε σε ηλικία τεσσάρων ετών ως παιδί θαύμα, σπουδάζοντας κλασικό χορό, πιάνο, δραματική τέχνη, ακροβατικά, συμμετέχοντας σε φεστιβάλ για να χορέψει, να απαγγείλει, να παίξει και να χτυπήσει τα πόδια της.

Στο Μοντεβιδέο έκανε έντονη θεατρική και τηλεοπτική δουλειά , ξεχωρίζοντας στην κωμωδία, το χιούμορ και τα μιούζικαλ. Το 1963 εγκαταστάθηκε στην Αργεντινή για να συνεχίσει την επιτυχημένη καριέρα του ως ηθοποιός, όντας η Αγριπίτα ένας από τους χαρακτήρες του με την οποία κέρδισε μεγάλη λαϊκή αναγνώριση.

Η ολκιμότητα της στο χιούμορ την έκανε να μπει ως η πρώτη γυναικεία φιγούρα στον κύκλο Telecataplúm, ο οποίος μεταδόθηκε ζωντανά από το 1962 στο Channel 12 του Μοντεβιδέο και γράφτηκε από τον Jorge και τον Daniel Scheck, με τον ίδιο τον τίτλο “Los Lobizones” και μέλη της οικογένειας που κατέχει το κανάλι και την εφημερίδα El País – ήταν ένα πείραμα που περιλάμβανε φιγούρες από το ανεξάρτητο θέατρο.

Το τηλεοπτικό του έργο περιλαμβάνει τις εκπομπές «Calabromas», «Hiperhumor», «My in-in-law», «Trillizos», «Como vos y yo», «Franco Buenaventura», «Infieles», «Argentine έθιμα» και «Floricienta». Συμμετείχε επίσης στα strips “Verano del 98”, “Todos contra Juan” και “Viudas e hijas del rock and roll” .

Από το 1955 έως το 1962 έπαιξε στο ανεξάρτητο θέατρο, παίρνοντας μέρος σε πολλά έργα του ρεπερτορίου: Los Cuernos de Don Friolera (Valle Inclán), Lisístrata (Αριστοφάνης), The Taming of the Shrew (Σαίξπηρ), Doña Rosita la soltera ( Larcaor ), La estrella de Sevilla (Lope de Vega), Amorío (Schnitzer), Locos de Verano (Laferrère), El Juglar del Mundo Occidental(Synge). Έπαιξε επίσης σε δύο μουσικές επιθεωρήσεις, τις Caracol Col Col και Caracol ’91.

Μάλιστα, στο θέατρο ηγήθηκε των ατομικών παραστάσεων “Agripita contra todos”, “Cage de las locas”, “Floricienta” και “La fierecilla indomable”, μεταξύ άλλων έργων.

Ενώ ενώ στον κινηματογράφο συμμετείχε στις κασέτες “Jacinta Pichimahuida falls in love”, “I have also fiaca!”, “Great Value”, “Floricienta” και “The wedding industry”.

Διατηρούσε σχέση με τον Αργεντινό θεατρικό συγγραφέα και ηθοποιό Ricardo Talesnik, με τον οποίο έκανε περιοδεία στη χώρα με την παράσταση Traylesnik, αφιερωμένη κυρίως στο εβραϊκό χιούμορ.

Το θέατρο κειμένου δεν του ήταν ξένο και το 1971, ενώ η φήμη του επιβεβαιωνόταν στην τηλεόραση, συμμετείχε σε μια εκδοχή του Madre Coraje του Μπέρτολτ Μπρεχτ, με ένα τεράστιο καστ σε σκηνοθεσία Χόρχε Χάκερ και στη συνέχεια μετακόμισε στο πλέον ανενεργό θέατρο Chacabuco.

Έκανε επίσης το one -man show Agripita Contra Todos, βασισμένο σε έναν ιδιότροπο χαρακτήρα κοριτσιού που δημιουργήθηκε στην τηλεόραση, και δούλεψε σε εκδοχές των κομματιών La Cage de las Locas, Floricienta και μερικές άλλες εκδοχές τηλεοπτικών επιτυχιών, ενώ έκανε το ντεμπούτο του στον κινηματογράφο της Αργεντινής ήταν η παραγωγή του Summer Skin (1961), του Leopoldo Torre Nilsson, με τους Alfredo Alcón και Graciela Borges, που γυρίστηκε στην Punta del Este.

Η καριέρα της στον εθνικό κινηματογράφο συνεχίστηκε με τίτλους όπως το Disputas en la cama (1972), του Mario David, μαζί με τον Tato Bores και τον Norman Briski. Η Jacinta Pichimauida ερωτεύεται (1977), τη María de los Ángeles Medrano. και έχω επίσης fiaca (1978), και τα δύο από τον Enrique Cahen Salaberry.Lost bodies (1989), του Eduardo de Gregorio, με τον Gerardo Romano και ένα διεθνές καστ. ή Samy and I (2002), του Eduardo Milewicz, με τον Ricardo Darín.

Μακριά από την υποκριτική πρόσφερε μαθήματα «stand up» και άλλες τέχνες του θεάματος, ενώ ασκούσε ασκήσεις διαλογισμού.

Το 2019 έλαβε ένα αφιέρωμα στον κύκλο “Ευχαριστώ για το Γέλιο” του προγράμματος “Versos al Viento” που μεταδόθηκε από το CX 4 Radio Rural de Uruguay.