Ο “Περιοδεύων Θίασος” ολοκληρώνει τις παραστάσεις του στο θέατρο ΕΛΕΡ στην Πλάκα και ταξιδεύει σε Πάτρα και Θεσσαλονίκη

Ο "Περιοδεύων Θίασος" ολοκληρώνει τις παραστάσεις του στο θέατρο ΕΛΕΡ στην Πλάκα και ταξιδεύει σε Πάτρα και Θεσσαλονίκη

Τελευταίες παραστάσεις για την Αθήνα
και μετά ο «Περιοδεύων Θίασος» θα επισκεφτεί την Πάτρα και την Θεσσαλονίκη.

Περιοδεύων Θίασος
μια σκοτεινή κωμωδία

Κάθε Παρασκευή & Σάββατο στις 21.00 και Κυριακή στις 19.00
στο Θέατρο ΕΛΕΡ μέχρι τις 15/1/2023

Επόμενοι σταθμοί:

Στην Πάτρα στο Θέατρο Act
Παρασκευή 20/1 & Σάββατο 21/1/2023 στις 21.30 και Κυριακή 22/1/2023 στις 20.00

Και στην Θεσσαλονίκη στο Θέατρο Αμαλία
Παρασκευή 27/1 & Σάββατο 28/1/2023 στις 21.00 και Κυριακή 29/1/2023 στις 20.00

Η μυθοπλασία συναντά το ντοκουμέντο σε μια σκοτεινή κωμωδία πάνω στις πολλαπλές περιπέτειες του Εθνικού Διχασμού και της Μικρασιατικής Καταστροφής.

Ο «Περιοδεύων Θίασος», το νέο θεατρικό έργο από την βραβευμένη ηθοποιό και σκηνοθέτη Ελεάνα Γεωργούλη, υπό τις πρωτότυπες μουσικές του Θάνου Κοσμίδη των Burger Project, ανεβαίνει για λίγες ακόμη παραστάσεις στο Θέατρο ΕΛΕΡ στην Πλάκα (έως 15/1) και συνεχίζει το ταξίδι του στην Πάτρα στο Θέατρο Act (20 – 22/1/2023) και την Θεσσαλονίκη στο Θέατρο Αμαλία (27-29/1/2023).

Στο ρόλο του Γελωτοποιού, ο Γεράσιμος Γεννατάς.

Μέσα από ένα παράδοξο βαριετέ καταστρώματος, η παράσταση ταξιδεύει στο χρόνο, διατρέχοντας  τα πολιτικά αδιέξοδα που καταβροχθίζουν τη χώρα μας, αγγίζοντας άλλοτε βλάσφημα και άλλοτε ιλαρά τα αποτρόπαια του κόσμου που συνεχίζουν να κυριαρχούν.

Σμύρνη, Σεπτέμβρης του 1922. Ένας Αμερικανός πολίτης ναυλώνει το πλοίο Mimosa που θα μεταφέρει δύο χιλιάδες Έλληνες της Μικράς Ασίας στον Πειραιά.  Έχοντας μόλις γλιτώσει από τις φλόγες στην προκυμαία, τρεις θεατρίνοι, πάνω σε ένα κατάστρωμα κρατούν συντροφιά στο πλήθος μέχρι να φτάσει απέναντι. Η ταχυδακτυλουργός Νινέτ ειδικεύεται στις εξαφανίσεις πλήθους και στις γενοκτονίες.

Ο Γελωτοποιός ζωντανεύει τον Κωνσταντίνο, ένα πίθηκο με το όνομα του Βασιλιά που χορεύει μπαλέτο και τραγουδά άριες. Ο νοσταλγικός Ακροβάτης θυμάται την εταίρα μάνα του και τον Τούρκο πατέρα του. Φιγούρες ενός κοσμοπολιτισμού που δεν υπάρχει πια, ήρωες της εποχής που αγωνίστηκαν για το αβέβαιο αύριο της ενσωμάτωσης. Σχοινοβατώντας πάνω στη λεπτή γραμμή όπου τα όρια του τραγικού και του κωμικού διαπλέκονται, ο Γελωτοποιός, η Νινέτ και ο Ακροβάτης σκέφτονται δυνατά, παίζουν μουσική, χορεύουν, τραγουδούν, αναζητούν απαντήσεις για τη ζωή, το θάνατο, όπως μόνο τα ρεμάλια οι θεατρίνοι μπορούν.

Σημείωμα σκηνοθέτη:

«Μελετώντας στη διάρκεια της έρευνας το χρονικό της Μικρασιατικής Καταστροφής, αισθανόμουν ολοένα και πιο δυνατά πως αυτό που συνέβη δεν ήταν μοναχά ο ζοφερός επίλογος μιας βαριά στρατιωτικής ήττας και η πυρπόληση του τόπου. Ήταν ο θάνατος του υπαρκτού κοσμοπολιτισμού, το ιστορικό τέλος μιας ετεροτοπίας όπου το διαφορετικό συνυπήρχε αρμονικά. Ήταν η καθολικότητα της βαναυσότητας που ξέσπασε πάνω στους ελληνικούς πληθυσμούς των παραλίων, ο ξεριζωμός και η επώδυνη μετάβασή τους σε μια Ελλάδα, φτωχή και αμήχανη απέναντι στην τεράστια προσφυγική κρίση που μαίνονταν. Ηθελημένα ή αθέλητα, το τραύμα της Καταστροφής έχει περάσει στη συλλογική μας μνήμη. Και ένα τραύμα βαθύ σαν και αυτό μένει ανοιχτό μέσα στην παρέλευση των χρόνων. “Η μνήμη όπου και να την αγγίξεις πονεί”, όπως λέει στους στίχους του ο Σεφέρης. Όμως πια είναι βαθιά η ανάγκη να θυμηθούμε. Να μην ξεχάσουμε τι μας φέρνει εδώ. Γιατί χωρίς τη μνήμη δεν υπάρχει ταυτότητα κι κινδυνεύουμε έτσι να απομείνουμε αθύμητοι καβαλάρηδες ενός άγνωστου παρελθόντος. Γιατί αυτό συνέβη. Κι ίσως να ξανασυμβεί. Κι ίσως η μνήμη να είναι η μονή που μπορεί να το αποτρέψει.

Στόχος της έρευνας μας και της παραστατικής αυτής πρότασης, η ψηλάφηση του τραύματος, με έναν τρόπο αναπάντεχο. Καθώς έγραφα η περίφημη  φράση του Μπρετόν με κέντριζε: το χιούμορ της κρεμάλας. Μιλάμε για το θάνατο γελώντας και έτσι ίσως να του βγάζουμε και λίγο τη γλώσσα. Με έσπρωξε ως εδώ η αίσθηση ότι η  αλήθεια στο θέατρο δεν μπορεί να ειπωθεί με πολιτική ορθότητα και ίσες αποστάσεις. Πρέπει να ειπωθεί τολμηρά και αθυρόστομα, με αλητεία μα και εντιμότητα μαζί. Όπως μόνο τα ρεμάλια οι θεατρίνοι μπορούν.»

Ελεάνα Γεωργούλη

Συντελεστές
Σκηνοθεσία, πρωτότυπο κείμενο, κίνηση: Ελεάνα Γεωργούλη
Ερμηνεία: Γιάννης Ασκάρογλου, Γεράσιμος Γεννατάς, Μάρια Φλωράτου
Πρωτότυπη μουσική σύνθεση: Θάνος Κοσμίδης
Σκηνογραφία, κοστούμια: Γιώργος Τρικκαλιώτης

Σχεδιασμός φωτισμών: Χριστίνα Θανάσουλα
Φωτογραφίες: Karol Jarek
Video design: Χρυσάνθη Μπαδέκα
Promo Trailer: Αλέξης Ζαφειράκης

Μουσικοί επί σκηνής: Γεράσιμος Γεννατάς (κλαρινέτο), Μάρια Φλωράτου (κοντραμπάσο), Γιάννης Ασκάρογλου (κρουστά)
Βοηθός Σκηνοθέτη: Θεοδόσης Τανής
Βοηθός Εκτέλεσης Παραγωγής: Ελένη Σταυροπούλου

Υπεύθυνη επικοινωνίας: Μαρίκα Αρβανιτοπούλου | Art Ensemble
Οργάνωση παραγωγής: Retrospectiva Productions ΑΜΚΕ & Άνοιγμα ΑΜΚΕ

Πληροφορίες

Θέατρο ΕΛΕΡ: Φρυνίχου 10, 10558, Αθήνα, τηλ: 211 735 3928

Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Παρασκευή & Σάββατο στις 21.00, Κυριακή στις 19.00, έως 15/1

Διάρκεια: 90 λεπτά

Τιμές Εισιτηρίων
Παρασκευή και Σάββατο: Κανονικό 15€, Μειωμένο 12€,
Κυριακή: Κανονικό 13€, Μειωμένο 10€

Μειωμένα εισιτήρια για φοιτητές, άτομα κάτω των 23 ετών και άνω των 65, καθώς και για ομαδικές κρατήσεις άνω των 10 ατόμων

Θέατρο Act: Γεροκωστοπούλου 65, 262 25, Πάτρα, τηλ: 261 027 2037

Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Παρασκευή 20/1 & Σάββατο 21/1 στις 21.30, Κυριακή 22/1 στις 20.00

Διάρκεια: 90 λεπτά

Τιμές Εισιτηρίων
Κανονικό 15€, Μειωμένο 10€ και ατέλειες 8€

Θέατρο Αμαλία: Αμαλίας 71, 546 40, Θεσσαλονίκη, τηλ: 231 084 2509

Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Παρασκευή 27/1 & Σάββατο 28/1 στις 21.00, Κυριακή 29/1 στις 20.00

Διάρκεια: 90 λεπτά

Τιμές Εισιτηρίων
Κανονικό 15€, Μειωμένο και ατέλειες 12€

Προπώληση εισιτηρίων: https://www.viva.gr/tickets/theater/periodeuon-thiasos-tis-eleanas-georgouli/

Λίγα λόγια για την RETRꝊSPECTIVA

Η RETRꝊSPECTIVA δημιουργήθηκε το 2020 από την ηθοποιό/σκηνοθέτη και εκπαιδευτικό του θεάτρου Ελεάνα Γεωργούλη, από τον τέως διεθνή ποδοσφαιριστή και νυν προπονητή ποδοσφαίρου, Δημήτρη Ελευθερόπουλο και από την Επίκουρη Καθηγήτρια του Παιδαγωγικού Τμήματος του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου, Λαμπρίνα Γιώτη. Στόχος της RETRꝊSPECTIVA η ανάδειξη του έργου νέων καλλιτεχνών στον τομέα των παραστατικών τεχνών (θέατρο, χορός, μουσική), στην προώθηση νέας πρωτότυπης εγχωρίας δραματουργίας, στην παροχή υψηλού επιπέδου καλλιτεχνικής εκπαίδευσης, καθώς επίσης στην εκπόνηση έρευνας μέσα από τη διεπιστημονικότητα στον τομέα των τεχνών, διερευνώντας τη συνεχή διαλεκτική σχέση ανάμεσα στο παρελθόν, το παρόν και το μέλλον.

https://www.eleanageorgouli.com/travelling-players.html
www.facebook.com/RetrospectivaCompany

Η παραγωγή πραγματοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος 2022, του θεσμού «Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός» του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού.

 Η παράσταση παρουσιάστηκε στις 6 και 7 Αυγούστου 2022 στο Ξενοκράτειο Αρχαιολογικό Μουσείο Μεσολογγίου.