Εγκαινιάζεται η νέα σκηνή του θεάτρου Arroyo: Το σπίτι της Bernarda Alba & Η Κυρά της Ρω

Εγκαινιάζεται η νέα σκηνή του θεάτρου Arroyo: Το σπίτι της Bernarda Alba & Η Κυρά της Ρω

“Η Κυρά της Ρω”
του Γιάννη Σκαραγκά

Σε σκηνοθεσία Σταύρου Λίτινα

Στον ομώνυμο ρόλο η Φωτεινή Μπαξεβάνη

Λίγα λόγια για την παράσταση:

Η παράσταση με την επιτυχημένη πορεία, που συγκινεί όπου κι αν έχει παρουσιαστεί έως σήμερα,βασίζεται στην ομώνυμη νουβέλα του Γιάννη Σκαραγκά, και είναι εμπνευσμένη από τη ζωή της Δέσποινας Αχλαδιώτη, της ελληνίδας χήρας που έγινε γνωστή ως Κυρά της Ρω από το όνομα του μικρού νησιού, στο οποίο έζησε μόνη από τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο μέχρι τα βαθιά γεράματά της. Μετά την Τουρκική εισβολή στην Κύπρο, η Δέσποινα Αχλαδιώτη έγινε μια ηρωική φυσιογνωμία.

Ελάτε να ζήσουμε μαζί μια σπάνια θεατρική εμπειρία, φωτίζοντας από την αρχή τη ζωή μιας γυναίκας που έγινε θρύλος μέσα από την ελπίδα, τη γενναιότητα και την εξαιρετική της τρυφερότητα. Η Κυρά της Ρω είναι μια αξέχαστη παράσταση που τιμά όλα όσα αντιπροσωπεύει η κοινή μας ανθρωπιά. Πρόκειται για μια διαχρονική ιστορία για γυναίκες που αγωνίζονται να βρουν τη θέση τους σε έναν κόσμο χωρίς μνήμη και χώρο για αυτές.

Γραμμένο με ιδιαίτερη ποιητικότητα, συμπόνια και χιούμορ, με τον αέρα της καθηλωτικής ερμηνείας της Φωτεινής Μπαξεβάνη και την ατμοσφαιρική σκηνοθεσία του Σταύρου Λίτινα, η Κυρά της Ρω είναι μια συγκλονιστική παράσταση που ξεκινά από μια εποχή και έναν τόπο για να περιγράψει μια πανανθρώπινη ιστορία.

Η Κυρά της Ρω θα κάνει την καρδιά σας να χτυπήσει δυνατά.

Το έργο παρουσιάστηκε σε διαφορετικές παραστάσεις και εκτός Ελλάδας, στην Κύπρο, στις ΗΠΑ και στην Αυστραλία.

Ο θεατρικός μονόλογος Η Κυρά της Ρω του Γιάννη Σκαραγκά τελεί υπό την αιγίδα:

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ  ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ

ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΑΣ &ΑΠΟΔΗΜΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ

Το ομώνυμο βιβλίο “Η Κυρά της Ρω”του Γιάννη Σκαραγκά κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Κριτική.

Facebook: Η Κυρά της Ρω – Θεατρική Παράσταση – The Lady of Ro

Instagram: kyratisro_theladyofro
Video Trailer – YouTube

* (Κάντε κλικ στα υπογραμμισμένα για να μεταβείτε στις σελίδες)

Ταυτότητα παράστασης:

Ερμηνεία : Φωτεινή Μπαξεβάνη
Κείμενο: Γιάννης Σκαραγκάς
Σκηνοθεσία / Σκηνικά / Κοστούμια: Σταύρος Λίτινας
Μουσική / Σχεδιασμός ήχου: Φωτεινή Μπαξεβάνη

Τα τραγούδια της παράστασης τραγουδάει η Βιολέτα Ίκαρη

Έπαιξαν οι μουσικοί: Φώτης Σιώτας (Βιολί, Βιόλα), Δημήτρης Λάππας (Κιθάρα, Τζουράς), Νίκος Παραουλάκης (Νέι, Πνευστά),
Βαγγέλης Καρίπης (Κρουστά)

Σχεδιασμός Αφίσας: Δημοσθένης Γαλλής
Φωτογραφίες, Βίντεο: Πάτροκλος Σκαφίδας

Τα τραγούδια της παράστασης “Καστελλόριζό μου” και “Ερημοπούλι (για την Κυρά της Ρω)”   κυκλοφορούν από την Walnut Entertainment Greece.

*(Κάντε κλικ στα υπογραμμισμένα για να μεταβείτε στις σελίδες)

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΣΗΜΕΙΩΜΑΤΑ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΩΝ

Φωτεινή Μπαξεβάνη

Αριστούχος της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου. Μουσικές σπουδές στο Εθνικό Ωδείο και στο Ωδείο Φ. Νάκας (πιάνο, τραγούδι, ενορχήστρωση, σύνθεση για το θέατρο και τον κινηματογράφο). Επαγγελματικά από το 1992 έως σήμερα συμμετείχε στο θέατρο σε πάνω από εβδομήντα παραστάσεις ως ηθοποιός, συνθέτης και σκηνοθέτης. Έχει παίξει σε πολλές γνωστές τηλεοπτικές σειρές και κινηματογραφικές ταινίες και έχει υπογράψει την πρωτότυπη μουσική ταινιών και σίριαλ.

Το 2013-14 διετέλεσε Αναπληρώτρια Καλλιτεχνική Διευθύντρια του Εθνικού́ Θεάτρου.

Έχει διδάξει υποκριτική στις δραματικές σχολές του ΚΘΒΕ, του Εθνικού Θεάτρου, κ.α., καθώς και σε θεραπευτικές κοινότητες του ΚΕΘΕΑ και θεατρικό παιχνίδι σε παιδιά. Το 2008 ίδρυσε τη δισκογραφική εταιρία “faos-music” με σκοπό την έκδοση πρωτότυπης μουσικής για το θέατρο, τον κινηματογράφο και τη jazz.
Το 2009 σκηνοθέτησε το Prime Numbers του Γ. Σκαραγκά στη Νέα Υόρκη (Υποψήφιο για τα N.Y. off-off Broadway Awards).

Το 2011 βραβεύτηκε για την ερμηνεία της στο ρόλο της Λωξάντρας της παράστασης του ΚΘΒΕ από την Ένωση Ελλήνων Κριτικών Θεάτρων. Το 2017 στο φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους της Δράμας πήρε βραβείο καλύτερης γυναικείας ερμηνείας για την ταινία “Ουρανία”.

Είναι η πρώτη Ελληνίδα ομιλήτρια του UCLA Regents’ Lecture μετά από πρόσκληση του UCLA Stavros Niarchos Foundation Center for the Study of Hellenic Culture τον Ιανουάριο του 2020.

Γιάννης Σκαραγκάς

Μυθιστοριογράφος, θεατρικός συγγραφέας και σεναριογράφος, ο Γιάννης Σκαραγκάς έχει γράψει δέκα μυθιστορήματα στην Ελλάδα και την Ελβετία. Γράφοντας στα ελληνικά και τα αγγλικά, βραβεύτηκε το 2018 από το πανεπιστήμιο του Κολοράντο για το αμερικανικό του διήγημα How to Draw Human Figures (στο Copper Nickel) με το Editors’ Prize for Prose—και θα μεταφερθεί στον κινηματογράφο σε γαλλική παραγωγή από τον Julien Jauffret το 2021. Έχει επίσης γράψει οκτώ θεατρικά έργα στην Ελλάδα και το εξωτερικό, μεταξύ των οποίων το Prime Numbers, που ήταν υποψήφιο για τα New York Innovative Theatre Awards στη Νέα Υόρκη το 2009, και το Courage στο θέατρο Keller στη Ζυρίχη το 2017 με την Ruth Schwegler. ΈχειβραβευτείωςσυγγραφέαςαπόκορυφαίαιδρύματαστηνΕυρώπηκαιτιςΗΠΑ (Literarisches Colloquium Berlin, Landis & Gyr Stiftung, Art OMI New York, IWP University of Iowa, κ.α). Το έργο του Η Κυρά της Ρω εντάχθηκε στο πρόγραμμα του Centre for the Art of Performance του UCLA στις ΗΠΑ τη θεατρική περίοδο 2019/2020 με περιοδεία στις ΗΠΑ και την Αυστραλία. Έχει εργαστεί στον χώρο της τηλεόρασης, αλλά και σε εταιρείες κινηματογραφικών παραγωγών, υπογράφοντας πέντε τηλεοπτικές σειρές στο Mega και τον Alpha. Το 2015 ήταν καλεσμένος της Γερμανικής κυβέρνησης και του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ως βασικός ομιλητής με θέμα την Ευρωπαϊκή ταυτότητα και κρίση. Συνεργάζεται με γνωστά αμερικανικά λογοτεχνικά περιοδικά όπως: World Literature TodayCopper NickelAmerican ChordataThe Charles CarterThe Tower JournalSpilled MilkMidnight Circus, κ.ά. Είναι μέλος της Ένωσης Ευρωπαίων Δημοσιογράφων και υπότροφος του ιδρύματος Fulbright. Το καινούργιο του ιστορικό αστυνομικό μυθιστόρημα κυκλοφορεί τον Μάρτιο με θέμα την Ελλάδα του 1930 και τις προσπάθειες οικονομικής ανασύνταξης με φόντο τις ανταλλαγές περιουσιών με την Τουρκία, το ρεμπέτικο και την εμφάνιση των πρώτων κινηματογραφικών ταινιών.

Σταύρος Λίτινας

Γεννήθηκε στο Ηράκλειο Κρήτης. Σπούδασε αρχιτεκτονική στο Ε.Μ.Π. και χορό. Έχει ασχοληθεί με διάφορα είδη χορού και έχει εστιάσει στο flamenco. Έχει μαθητεύσει δίπλα σε σπουδαίους  χορευτές και χορογράφους στην Ισπανία. Το 1992 ίδρυσε το «ARROYO», την πρώτη σχολή flamenco της Αθήνας. Είναι παραγωγός και χορογράφος της χοροθεατρικής ομάδας «ARROYO NUEVO». Οι πρόσφατες χορογραφικές και σκηνοθετικές δουλειές του είναι το «ΔΕΙΠΝΟ GOURMET?» βασισμένο στο «Δέρμα» του C. Malaparte, η «ΔΕΣΠΟΙΝΙΣ ΤΖΟΥΛΙΑ» του A. Strindberg, το «ΚΟΥΑΡΤΕΤΟ» του H. Müller, η «ΣΑΛΩΜΗ» του O. Wilde (Εθνικό Θέατρο 2018) και «ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΗΣ BERNARDA ALBA» του F.G.Lorca. Έχει υπογράψει παράλληλα σημαντικές παραστάσεις ως σύμβουλος κίνησης αλλά και ως σκηνογράφος και ενδυματολόγος σε σημαντικά θέατρα μεταξύ των οποίων το Εθνικό, το Κρατικό Βορείου Ελλάδος και το Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου.

ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΗΣ BERNARDA ALBA

Federico Garcia Lorca

Ένα από τα πιο δημοφιλή έργα του παγκόσμιου ρεπερτορίου
στη σκηνή του A R R O Y O  N U E V O

Μετά από μια σειρά επιτυχιών όπως το ΔΕΣΠΟΙΝΙΣ ΤΖΟΥΛΙΑ του August Strindberg (4 χρόνια) – ΚΟΥΑΡΤΕΤΟ του Heiner Müller (2 χρόνια) – ΣΑΛΩΜΗ του Oscar Wilde (ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ REX – Μάιος 2018) σε flamenco εκδοχή, ο χορογράφος και σκηνοθέτης Σταύρος Λίτινας  καταπιάνεται με το αριστούργημα του F. G. Lorca ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΗΣ BERNARDA ALBA (1936).

Πρόκειται για το τελευταίο θεατρικό έργο του Ισπανού συγγραφέα που αποτελεί μέρος της τριλογίας της “ισπανικής υπαίθρου” μαζί με το Ματωμένο Γάμο και τη Γέρμα. Είναι ένα έργο πολιτικό που, με αλληγορική ματιά, αντικατοπτρίζει τη σηπτική κοινωνικοπολιτική δομή του φασιστικού καθεστώτος. Καταδύεται με ωμό ρεαλισμό στο δίπολο επιθυμία-στέρηση, θέτοντας πολλαπλά ερωτήματα γύρω από τις σχέσεις εξουσίας, τους μηχανισμούς περιορισμού και καταστολής, και αναδεικνύει την ασυμβατότητα ανάμεσα στο θέλω και το πρέπει.

Ο Σταύρος Λίτινας αναφέρει στο σκηνοθετικό του σημείωμα :

«Για τη βαθύτερη κατανόηση του κειμένου, μελετώ το έργο υπό το πρίσμα της φροϋδικής θεωρίας που διατυπώνεται στο έργο Ο Πολιτισμός Πηγή Δυστυχίας. Η πολιτική και η φροϋδική θεωρία, φαινομενικά ασύνδετες, βρίσκουν κοινό τόπο στο έργο του F.G.Lorca, στο οποίο δραματοποιείται η πάλη ανάμεσα στο ένστικτο και την κοινωνική καταπίεση, ανάμεσα στην ελευθερία και την καταστολή…»

Λίγα λόγια για το έργο

Η Bernarda Alba, μετά το θάνατο του 2ου συζύγου της, σε ένδειξη πένθους, επιβάλλει 8ετή εγκλεισμό στις 5 θυγατέρες της. Η Angustias, η μεγαλύτερη κόρη της, από τον πρώτο της γάμο, έχοντας κληρονομήσει τον πατέρα της προσελκύει το ενδιαφέρον του νεαρού μνηστήρα Pepe Romano, με τον οποίο όλες οι κόρες είναι ερωτευμένες. Η μικρότερη κόρη της, η Adela, αρνούμενη να υποταχθεί στη νέα τάξη πραγμάτων, συνάπτει ερωτική σχέση μαζί του με ολέθριο τέλος που οδηγεί στη διατήρηση του πένθους στο σπίτι.

Ο Σταύρος Λίτινας σπούδασε αρχιτεκτονική στο Ε.Μ.Π. Ασχολείται με το flamenco από το 1991 παράλληλα με την αρχιτεκτονική. Έχει μαθητεύσει δίπλα σε σπουδαίους  χορευτές και χορογράφους όπως: La Tati, Maria Magdalena, Joaquin Ruiz, Manolo Marin, Javier La Torre, La Chiqui, Torombo, Antonio Canales, Alejandro Granados, Pilar Ortega, Antonio Pipa, Mercedes Ruiz, Manuel Betanzos, Eva Yerbabuena κ.ά. Το 1992 ίδρυσε το «ARROYO»,  την πρώτη σχολή flamenco της Αθήνας. Είναι παραγωγός και χορογράφος της ομάδας «ARROYO NUEVO» υπογράφοντας παράλληλα σημαντικές παραστάσεις ως σύμβουλος κίνησης αλλά και ως σκηνογράφος και ενδυματολόγος.

Πρεμιέρα: 18 Δεκεμβρίου 2021

Πληροφορίες για την παράσταση

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Σταύρος Λίτινας
ΧΟΡΟΓΡΑΦΙΕΣ: Τζέσικα Καϊμπαλή – Μαρία Μανδραγού – Ηλέκτρα Χρύσανθου – Σταύρος Λίτινας

ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ – ΣΚΗΝΙΚΑ – ΦΩΤΙΣΜΟΙ – ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ: Σταύρος Λίτινας
ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ-ΗΧΗΤΙΚΑ ΕΦΕ: Αλίνα Αναστασιάδη
ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΚΟΣΤΟΥΜΙΩΝ: Ελόνα Τροϊάνοβα

ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: Ευαγγελία Σκρομπόλα
ΧΕΙΡΙΣΜΟΣ ΗΧΟΥ-ΦΩΤΩΝ: Λυδία Τσάτσου-Παρασκευοπούλου

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: Δημοσθένης Γαλλής
ΒΙΝΤΕΟ: Πάτροκλος Σκαφίδας

ΔΙΑΝΟΜΗ

BERNARDA ALBA: Αλίνα Αναστασιάδη
MARIA-JOSEFA: Σταύρος Λίτινας

ANGUSTIAS: Ιρένε Τζιαρντίνα
MAGDALENA: Άνια Βασιλείου

AMELIA: Φανή Δεμέστιχα
MARTIRIO: Τζέσικα Καϊμπαλή

ADELA: Μαρία Μανδραγού

ΗΜΕΡΕΣ & ΩΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ: Σάββατο 21.15  & Κυριακή 18.00

ΤΙΜΕΣ:15 ευρώ κανονικό, 12 μειωμένο

Προπώληση: tickeservices.gr και τηλ 210 7234567

SITE: www.arroyo.gr

https://www.facebook.com/arroyo.gr/?modal=admin_todo_tour

ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΚΡΙΤΙΚΩΝ

Σκηνική παράδεισος αυτή η χοροθεατρική απογείωση. Σας το συνιστώ ανεπιφύλακτα. Μην το χάσετε. Αυτές οι ευτυχείς στιγμές θεατρικής συνευρέσεως σπανίως επαναλαμβάνονται. Και δεν είναι ποτέ οι ίδιες.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΠΟΥΡΑΣ (ΓΡΑΦΕΙΝ, 27/1/20)

Σώματα που αφηγούνται τα πάθη και τις διαμάχες τους καθιστώντας, δίχως να αρθρώνουν λόγο ή όποια φωνητική εκφορά, την υπόθεση του έργου εύληπτη ακόμη και σε εκείνον που έχει αμυδρή ιδέα για τη δράση.

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΣΑΤΣΟΥΛΗΣ (ΗΜΕΡΟΔΡΟΜΟΣ, 13/1/20)

Οι εκφράσεις, τα βλέμματα, οι κινήσεις εκμαιεύουν όλα εκείνα τα συναισθήματα που κρύβονται στον ψυχισμό των ηρωίδων και παρασύρουν το θεατή στο σκοτεινό και καταπιεσμένο τους σύμπαν.

ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΣ (ONLYTHEATER, 24,11/19)

Με εμπειρία στο χοροθέατρο ο Λίτινας δημιουργεί μια γρήγορη, συμπαγή, γεμάτη συμβολισμούς, ήχους και παύσεις χορευτική παράσταση […] ο ίδιος εκμαιεύει την ποίηση από τη βία της σκοτεινής αυτής ιστορίας ενώ οι χορεύτριές του σωματοποιούν το ανικανοποίητο με πάθος που ταιριάζει στο λυρισμό του Λόρκα και του φλαμένκο.

ΒΑΡΔΑΛΑΧΑΚΗ ΙΩΑΝΝΑ (CLICKATLIFE, 6/11/19)

Ο Σταύρος Λίτινας με ένταση και φαντασία αποκαλύπτει την «παραληρηματική» υφή των νοηματικών αξόνων, που εικονοποιούνται αριστοτεχνικά με την ασίγαστη ορμή της έκφρασης και της κίνησης […] Η πολυπόθητη μέθεξη που επιδιώκει κάθε αρτίστικη προσπάθεια, σεβόμενη τον εαυτό της, κερδήθηκε επάξια και καθώς ρέει το επικοινωνούν υλικό, δημιουργεί υψηλή εικαστική συνθήκη.

ΖΩΗ ΤΟΛΗ (ENETPRESS, 14/11/19)

Τον διάλογο θα τον νιώσει μέσα από τον ήχο των δεμένων με κορδόνια παπουτσιών φλαμένκο των κοριτσιών, που κατάφεραν να κάνουν τα λόγια περιττά μπροστά στον εκφραστικό και γεμάτο πάθος χορό τους.

ΑΝΤΑ ΨΑΡΡΑ (ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ, 22/10/19)

Δεν είναι απλώς άλλη μία παράσταση: Είναι ένα έργο τέχνης […] Πέντε γυναίκες έγκλειστες σε ένα σπίτι με αφόρητη ζέστη ράβουν το σάβανό τους σε μία σκηνή που ανατριχιάζει με την καλλιτεχνικής της αρτιότητα και αλήθεια. Μια σκηνή που θα θυμόμαστε για χρόνια, μια σκηνή σημείο-αναφοράς.

ΒΙΒΙΑΝ ΜΗΤΣΑΚΟΥ (THEATERPROJECT365, 20/10/19)