Τζόυς Ευείδη: Έκανε αποκαλύψεις για το «Ρετιρέ» και τους «Μεν και Δεν»

Τζόυς Ευείδη: Έκανε αποκαλύψεις για το «Ρετιρέ» και τους «Μεν και Δεν»

Όπως έχει γίνει γνωστό, το «Καφέ της Χαράς» επιστρέφει και μαζί του η «Σταυρούλα», η αδερφή του «Πώποτα», Χάρη Ρώμα.

Η Τζόυς Ευείδη σε συνέντευξη που παραχώρησε στο περιοδικό Down Town Κύπρου, αναφέρθηκε στο πέρασμά της από το «Ρετιρέ» και τον λόγο που η επιτυχημένη ιστορική σειρά δεν συνεχίστηκε, αναφέροντας:

«Ο Δαλιανίδης μπήκε σχεδόν αμέσως στη ζωή μου. Μετά την πρώτη μου παράσταση, τον επόμενο χρόνο ήμουν στο “Θέατρο Περοκέ”. Εκεί με είδε κι αφού έκανα τη γύρα μου στα ΔΗ.ΠΕ.Θ.Ε, με πήρε για το “Ρετιρέ”. Στην αρχή, οι γονείς μου, όταν τους είπα ότι “τελείωσε, φεύγω από το γραφείο και γίνομαι ηθοποιός”, έπαθαν έναν ντουβρουτζά, αλλά συνήλθαν γρήγορα. Δεν ήθελαν να χάσω το μόνιμο και το σίγουρο. Όταν με πήρε ο Δαλιανίδης στο Ρετιρέ, άρχισαν όλα. Ήρθε μεγάλη επιτυχία. Δεν ψωνίστηκα ακριβώς, ίσως για λίγο μόνο. Μια φορά πρέπει να είχα απαντήσει σε έναν δημοσιογράφο με λίγο ύφος και μετά το μετάνιωσα. Αυτή η δουλειά, έχει την εξής μαλ…α: Πριν γίνεις γνωστός, κάνεις το παν για να σε αναγνωρίσουν και, όταν σε μάθουν, φοράς μαύρα γυαλιά για να περνάς απαρατήρητος! Τι λες, κυρία μου; Προσγειώθηκα αμέσως!

Ο Δαλιανίδης ήταν τεράστιος δάσκαλος, φίλος και σαν πατέρας μας. Ο πιο γλυκός άνθρωπος του κόσμου και, ταυτόχρονα, ένας δικτάτορας, ένας δυνάστης. Δικαίως! Διοικούσε όλη τη “Φίνος Φιλμς” τότε και είχε δουλέψει με τα μεγαλύτερα ονόματα στην Ελλάδα. Τεράστιες επιτυχίες. Πολύ δύσκολος άνθρωπος, εξαιρετικά ιδιότροπος, αλλά κι εγώ έτρεμα σαν το ψάρι από το άγχος μου. Εμένα μού έδειχνε ιδιαίτερη αδυναμία. Ίσως επειδή ήμουν μικρή και μαγκωμένη; Δεν ξέρω. Τα βράδια βγαίναμε με τον Παύλο Ευαγγελόπουλο, την Έλντα Πανοπούλου και τον Δαλιανίδη για φαγητό. Ήταν η ψυχή της παρέας, γινόταν κολλητός σου. Το πρωί, όμως, στο γύρισμα, μεταμορφωνόταν σε δυνάστη. Δεν μάσαγε πουθενά. Εμένα με άφηνε να λέω και δυο ατάκες δικές μου, έτσι επειδή με θεωρούσε προχώ… Το Ρετιρέ θα συνεχιζόταν, αλλά ζήτησαν αύξηση οι πρωταγωνιστές. Δεν πέρασε η αύξηση και ένα από τα ωραιότερα σίριαλ καταποντίστηκε και σταμάτησε. Βέβαια, συγκριτικά με άλλα σίριαλ που παιζόντουσαν, εμείς στο Ρετιρέ ήμασταν χαμηλόμισθοι. Για την ακρίβεια ήμασταν πολύ κακοπληρωμένοι! Και με το ίδιο μπάτζετ, έκαναν τους “Μικρομεσαίους”. Αλλά, κρατήσαμε επαφή με τον Δαλιανίδη, δεν χαθήκαμε. Ήταν σπουδαίος δάσκαλος και ήμουν τυχερή που βρέθηκε στον δρόμο μου. Άκου κάτι, στο “Ρετιρέ”, δεν μου άρεσα, δεν ήμουν καλή. Και οι γονείς μου, νομίζω το ίδιο θα σου έλεγαν. Δεν μου το είπαν ποτέ, αλλά θεωρώ ότι δεν τους άρεσα. Ήταν η αρχή μου και δεν ήμουν καλή».

Μάλιστα, η Τζόυς δεν θα μπορούσε να μην αναφερθεί στο σήριαλ «Μεν και Δεν», λέγοντας:

«Όταν τελείωσε το Ρετιρέ, συναντήθηκα μία μέρα με την Άννα Χατζησοφιά που ήταν φίλη μου πολλά χρόνια. Μου λέει “γράφω ένα σίριαλ με τον Χάρη Ρώμα”. “Με ποιον;” της λέω. “Αυτός είναι πολύ ξινός, απόμακρος και σνομπ” – έμεινε η γυναίκα. “Κάτσε, ρε παιδί μου, διάβασε πρώτα το κείμενο, έλα να γνωριστείς με τον Χάρη και μετά βλέπουμε”. Κανονίσαμε να βρεθούμε στο σπίτι του Ρώμα, στο Κολωνάκι, στην οδό Αλωπεκής. Πήγα με αρνητική διάθεση απέναντί του, αλλά στο πρώτο τέταρτο, ήμουν κάτω από τον καναπέ του και κλαίγαμε μαζί απ’ τα γέλια. Κολλήσαμε με τη μία. Αυτό ήταν! Από τότε είμαστε κώλος και βρακί. Μου πρότεινε τους “Μεν και τους Δεν”.

Είχαν γυριστεί μάλιστα ήδη κάποια επεισόδια, στον ΑΝΤ1, αλλά χωρίς εμένα και τον Στέλιο Μάινα. Το ζεύγος “Σταμάτη”, υποδύονταν τότε ο Χρήστος Ευθυμίου και η Κατερίνα Πετούση. Τελικά, τα πλάνα άλλαξαν, πέρασα οντισιόν και το τελικό καστ ήμασταν: ο Ρώμας, η Άννα Κουρή, ο Στέλιος Μάινας κι εγώ. Τότε ήταν άλλες εποχές, υπήρχε προσοχή και ποιότητα στα σίριαλ. Είχες χρόνο για πρόβα, για ρούχα, για ντεκόρ, υπήρχε η πολυτέλεια του “δεν ήταν καλό, να το ξανακάνουμε!”. Τώρα πια βλέπω επεισόδια σε κάποια σίριαλ, που είναι κακοφωτισμένα, ηθοποιούς να κάνουν σαρδάμ και να περνάνε στην κάμερα, είναι άρπα κόλλα. Αυτά δεν περνούσαν τότε. Περάσαμε μαγικά στους “Μεν και Δεν”. Μοναδικά! Γίναμε παρέα και δεν χαθήκαμε ούτε όταν τελείωσε η δουλειά αυτή. Αφού να φανταστείς, επί πολλά χρόνια, βρισκόμασταν όλοι μαζί και, ήταν έθιμο πια, να κάνουμε ρεβεγιόν Πρωτοχρονιάς, στο σπίτι του Μάινα».