Μπάμπης Βελισσάριος: Λίγο πριν την πρεμιέρα του «Moby Dick» μιλάει στο GPOP.GR

Μπάμπης Βελισσάριος: Λίγο πριν την πρεμιέρα του «Moby Dick» μιλάει στο GPOP.GR

Ο Μπάμπης Βελισσάριος αυτό το διάστημα προετοιμάζεται για την παράσταση «Moby Dick», η οποία θα κάνει πρεμιέρα στις 28 Φεβρουαρίου στο θέατρο Παλλάς.

Ένα από τα σπουδαιότερα έργα της παγκόσμιας λογοτεχνίας όλων των εποχών μετατρέπεται σε μιούζικαλ (λιμπρέτο και μουσική σύνθεση) από τον Δημήτρη Παπαδημητρίου και ανεβαίνει σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα.

Έτσι λοιπόν, ο Μπάμπης Βελισσάριος με αφορμή αυτή τη νέα του επαγγελματική δουλειά, μίλησε αποκλειστικά στο GPOP.GR!

Ο ίδιος μεταξύ άλλων αναφέρθηκε στην εν λόγω παράσταση, αποκάλυψε πως αποφάσισε να ασχοληθεί με την υποκριτική, μίλησε για την συνεργασία του με την Εθνική Λυρική Σκηνή αλλά και πόσο δύσκολο είναι να είσαι τενόρος στην Ελλάδα.

Ξεκινάτε τέλη Φεβρουαρίου στην παράσταση “Moby Dick” στο θέατρο Παλλάς! Μιλήστε μας για αυτό. Ποιος είναι ο ρόλος σας στο έργο;

Πρόκειται για την παραγωγή της χρονιάς. Υποδύομαι τον Καπετάνιο Αχαάβ.

Έχετε άγχος για αυτή τη νέα δουλειά; Υπάρχει κάτι που να σας δυσκόλεψε – δυσκολεύει στο συγκεκριμένο έργο;

Το άγχος μου πάντοτε περιορίζεται στο χρονικό διάστημα μέχρι να μάθω «μουσικά» τον ρόλο μου. Η ιδιαιτερότητα με αυτή την παραγωγή έχει να κάνει με τα τεχνικά ζητήματα του ρόλου τα οποία όμως και αυτά έχουν τακτοποιηθεί.

Πως προέκυψε η πρόταση και συνεργασία σας με τον Γιάννη Κακλέα για την παράσταση;

Σχεδόν ταυτόχρονα με την πρόταση του Δημήτρη Παπαδημητρίου για τη συμμετοχή μου στον Moby Dick. Στο άκουσμα του ονόματος του Γιάννη αμέσως ένιωσα να βαραίνει λίγο ακόμα ο ρόλος. Τώρα μετά από δυόμιση μήνες πρόβας μπορώ να πω ότι πρόκειται για έναν σπουδαίο καλλιτέχνη και επαγγελματία του χώρου μας.

Είναι μια αρκετά δύσκολη χρονιά για τα θέατρα… Εσείς πως το βλέπετε αυτό; Σας αγχώνει κάτι τέτοιο;

Αν με αγχώσει, τότε ίσως πραγματικά θα είναι μια δύσκολη χρονιά. Θέλω να μοιραστώ μια σκέψη μου για το θέμα… τους πέντε συγκεντρωτικούς τόμους του Γιάννη Βαρβέρη (ο οποίος βρίσκεται μεταξύ των σημαντικότερων θεατροκριτικών της γενιάς του ’70) τους ονόμασε «η κρίση του θεάτρου». Οι τόμοι αυτοί, καλύπτουν την περίοδο 1970 με 2011 που αποχώρησε. Κοντολογίς, δεν έχει υπάρξει περίοδος όπου η ψυχαγωγία στο σύνολό της να μην είχε δυσκολίες. Όταν η προσήλωση μονοπωλείται απ’ την ομορφιά της τέχνης και μόνο, όταν οι παραστάσεις αποτελούν καρπό ειλικρινούς παρασκηνιακής εργασίας, τότε έστω κι αν δε νικηθεί ο λύκος της κρίσης, τουλάχιστον φθείρεται.

Η συνεργασία σας με τους υπόλοιπους συντελεστές πως είναι;

Άριστη. Είκοσι δύο εξαίρετοι συνάδελφοι επί σκηνής κι ακόμη εκατόν δεκαπέντε τεχνικοί, ηχολήπτες, μουσικοί, ενδυματολόγοι και συντελεστές σκηνής και παραγωγής.

Μέχρι πότε θα παίζεται η παράσταση;

Ως τα τέλη Μαΐου.

Εσείς πως αποφασίσατε να ασχοληθείτε με την υποκριτική; Τι ήταν αυτό που σας έκανε να πείτε «Θα γίνω τενόρος»;

Είχα την μεγάλη τύχη το επάγγελμα αυτό να με διαλέξει προτού το διαλέξω. Από πολύ μικρός τραγουδούσα κι είχα κάθε είδους καλλιτεχνικές ανησυχίες.

Σε μια αναζήτηση που έκανα στο διαδίκτυο μου έβγαλε ότι συνεργάζεστε με την Εθνική Λυρική Σκηνή! Πως είναι αυτή η εμπειρία;

Πρόκειται για μια συνεργασία είκοσι δύο ετών από τα οποία τα τελευταία δεκαοκτώ ως μόνιμο στέλεχος. Αποτελεί μεγάλη τιμή να εργάζομαι στο μοναδικό λυρικό θέατρο της χώρας, είναι σαν να βρίσκομαι σε σπουδές διαρκείας.

Πόσο δύσκολο είναι να είναι κάποιος τενόρος στην Ελλάδα;

Απίστευτα δύσκολο αν δεν κατανοήσει πως για τη ζωή του κληρώθηκε μόνο ένα δώρο… να είναι τενόρος. Απίστευτα εύκολο αν το κατανοήσει κι εργαστεί με προσήλωση κάθε μέρα για το υπόλοιπο της ζωής του.

Έχετε συνεργαστεί με την Βίκυ Μοσχολιού, πείτε μας γι’ αυτό.

1999, στα πρώτα χρόνια της καλλιτεχνικής μου πορείας δέχτηκα πρόταση από τον τότε δάσκαλό μου στη μουσική, Μανώλη Μιχαλάκη, να τραγουδήσω σε «μουσικό σχήμα» με τη Βίκυ Μοσχολιού… σπουδαία τραγουδίστρια, μια σημαντική δασκάλα για μένα. Η αποκωδικοποίηση των μαθημάτων που πήρα εκείνη τη χρονιά κρατάει μέχρι σήμερα.

Το καλοκαίρι του 2017 συμμετείχατε ως σολίστ στη μεγάλη συναυλία που πραγματοποιήθηκε στο Καλλιμάρμαρο Παναθηναϊκό Στάδιο με τίτλο «Όλη η Ελλάδα για το Μίκη»! Τι ήταν για εσάς αυτή η συμμετοχή;

Καλλιμάρμαρο, Ιούνιος 2017, χίλιοι χορωδοί από όλη την Ελλάδα, μια υπέροχη ορχήστρα και τα τραγούδια του Μίκη με τον ίδιο καθισμένο απέναντί να παρατηρεί σαν μικρό παιδί. Στα 92 του χρόνια ανέβηκε στο πόντιουμ του μαέστρου και διηύθυνε τα τελευταία δύο τραγούδια της συναυλίας με 50.000 κόσμο να τον αποθεώνει τραγουδώντας και χειροκροτώντας τον.

Έχετε τραγουδήσει στις μεγαλύτερες σκηνές της Ελλάδας! Ποιο είναι το μεγαλύτερο σας όνειρο που θέλατε να πραγματοποιήσετε στο μέλλον;

Να έχω την υγεία και το μυαλό να συνεχίσω με την ίδια στοχοπροσήλωση τη μελέτη μου στο τραγούδι και τη μουσική.

Τι άλλο θα έχουμε να περιμένουμε από εσάς;

Μέχρι τα τέλη Μαΐου θα κυνηγάω με το ίδιο πάθος τη λευκή σπερμοφάλαινα, τον Moby Dick στο θέατρο Παλλάς. Ήδη οργανώνεται η καλοκαιρινή μου περιοδεία με συναυλίες ανά την Ελλάδα, πρώτος σταθμός το μουσείο της Ακρόπολης την 20/6 με τη λαϊκή ορχήστρα Μίκης Θεοδωράκης.

Όλα όσα δεν γνωρίζατε για τον Μπάμπη Βελισσάριο

Ο Μπάμπης Βελισσάριος γεννήθηκε στην Αθήνα το 1979.

Σπούδασε υποκριτική δίπλα σε καταξιωμένους ηθοποιούς & σκηνοθέτες αρχικά στο θεατρικό εργαστήρι του Βασίλη Διαμαντόπουλου (1996) κι εν συνεχεία στη δραματική σχολή Μαίρης Τράγκα Βογιατζή (1997).

Ξεκίνησε μαθήματα μονωδίας με το Γιώργο Ζερβάνο (1997), συνέχισε ως το επίπεδο της δεξιοτεχνίας στην τάξη της Μαρίνας Κρίλοβιτς του ωδείου Athenaeum (1999-2005), πήρε δίπλωμα Μονωδίας με τον Γιώργο Σαμαρτζή (2007) και τέλος έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στη Βιέννη με την Elisabeth Hagedorn (2013).

Η επαγγελματική του σχέση με τη μουσική ξεκινά το 1995, όπου, ενώ πηγαίνει ακόμα σχολείο, εργάζεται παράλληλα ως μουσικός και τραγουδιστής σε νυχτερινά κέντρα. Στην πρώτη του μεγάλη συνεργασία με τον Θανάση Πολυκανδριώτη θα εμφανιστεί στην Lisbon EXPO’98 και στη συνέχεια παρέα και με τους Μίμη Πλέσσα και Γιάννη Κούτρα στο Χάραμα της Καισαριανής. Το 1999 εμφανίζεται δίπλα στη Βίκυ Μοσχολιού, μια συνεργασία που τον στιγμάτισε ως τραγουδιστή.

Τον Ιούλιο του 2003 εμφανίζεται ως σολίστ (Μπουζούκι) στο έργο “Ζορμπάς” του Μίκη Θεοδωράκη με την Ορχήστρα της Εθνικής Όπερας της Βαστίλης των Παρισίων για το φεστιβάλ “Un Violon Sur Le Sable” στη Royan της Γαλλίας υπό τη διεύθυνση του αρχιμουσικού Jérôme Pillement. Τα επόμενα δύο χρόνια ακολουθεί μια σειρά συναυλιών στη Γαλλία, με θέμα το Ρεμπέτικο τραγούδι. Κεντρικός ομιλητής και παρουσιαστής είναι ο σπουδαίος στοχαστής, συγγραφέας και φιλέλληνας Jacques Lacarrière.

Τον Φεβρουάριο του 2005 ερμηνεύει το ρόλο του “Τενόρου Κυνηγού” στην Όπερα Παρωδία “Η κοκκινοσκουφίτσα και ο (καλός) λύκος” σε μουσική Χαράλαμπου Γωγιού και κείμενο Γιάννη Φίλια, σε σκηνοθεσία Μαριάννας Κάλμπαρη, υπό τη διεύθυνση του Βασίλη Χριστόπουλου, στο θέατρο “Ροές” για 8 παραστάσεις. Τον Μαρτίο του 2005 το έργο ηχογραφείται στο στούντιο Action μια παραγωγή της Ορχήστρας των Χρωμάτων.

Το Νοέμβριο του 2007 ξεκινάει η συνεργασία του με τον Δαυίδ Ναχμία, όταν αποδέχεται πρόταση για γύρισμα στο Studio Odeon για την εκπομπή “Τιμής Ένεκεν”. Έκτοτε έχουν συνεργαστεί σε δεκάδες συναυλίες και παραστάσεις ανά την Ελλάδα, προσηλωμένοι στο Ελληνικό τραγούδι της εποχής του μεσοπολέμου, το Ελληνικό Bel Canto ή ρετρό, καθώς επίσης το ευρύτερο ρεπερτόριο του πρώτου μισού του 20ου αιώνα (Ιταλικές καντσονέτες, Γαλλικά & Ισπανικά τραγούδια, Αργεντίνικα Tangos, κ.α.).

Από το 2008 μέχρι σήμερα συμμετέχει σε διαφημίσεις για την τηλεόραση και το ραδιόφωνο καθώς και σε ψυχαγωγικές εκπομπές (στην υγειά μας) σε ιδιωτική και δημόσια τηλεόραση.

Τον Δεκέμβριο 2012 ξεκινά η συνεργασία του με τον μαέστρο Αναστάσιο Στρίκο στο στούντιο Ε’ της Ελληνικής Ραδιοφωνίας σε μια βραδιά όπερας σε ζωντανή μετάδοση από το Τρίτο πρόγραμμα, εκδήλωση που το Μάρτιο του 2013 θα επαναληφθεί αυτή τη φορά ως Bravissimi Opera Gala στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη. Η συνεργασία τους θα συνεχιστεί στη Βιέννη (Μάρτιος & Μάιος 2013) αλλά και στη Βαρκελώνη (Νοέμβριος 2014).

Τα τελευταία δεκαοκτώ χρόνια έχει μόνιμη συνεργασία με την Εθνική Λυρική σκηνή ως χορωδός αλλά και ως σολίστ στις Όπερες Die Zauberflöte, Don Giovanni (W.A.Mozart), La Vida Breve (Manuel De Falla), Η φόνισσα (Γεωργίου Κουμεντάκη, βασισμένο στο ομώνυμο διήγημα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη), Lucia Di Lammermoor, L’ Elisir D’ Amore (Gaetano Donizetti), Madama Butterfly, Tosca (Giacomo Puccini), Vespri Siciliani, Il Τrovatore, Aida, La Traviata, Rigoletto (Giuseppe Verdi) συνεργαζόμενος με παγκοσμίου φήμης σκηνοθέτες όπως οι Franco Zeffirelli, Hugo De Ana, Stefano Poda, Graham Vick, Arnaud Bernard, αλλά και σπουδαίους Έλληνες, Σπύρος Α. Ευαγγελάτος, Βασίλης Παπαβασιλείου, Γιώργος Μιχαηλίδης, Δημήτρης Λιγνάδης, Σταμάτης Φασουλής και αρχιμουσικούς όπως οι Λουκάς Καρυτινός, Ηλίας Βουδούρης, Μύρων Μιχαηλίδης, Philippe Auguin, Μίλτος Λογιάδης, Γιώργος Πέτρου, κ.α.

Έχει τραγουδήσει στις μεγαλύτερες σκηνές της Ελλάδας όπως το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και Θεσσαλονίκης, το αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου, τον αρχαιολογικό χώρο Δίου Πιερίας, το Ωδείο Ηρώδου Αττικού, τα Αθηναϊκά θέατρα Ολύμπια, Ακροπόλ και Παλλάς, τη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του ιδρύματος Ωνάση, την Όπερα του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος αλλά και εκτός Ελλάδος στη διάσημη Musikverein της Βιέννης.

Το καλοκαίρι του 2017 είχε την τιμή να συμμετάσχει ως σολίστ στη μεγάλη συναυλία που πραγματοποιήθηκε στο Καλλιμάρμαρο Παναθηναϊκό Στάδιο με τίτλο «Όλη η Ελλάδα για το Μίκη» με 1000 χορωδούς από όλη την Ελλάδα σε διεύθυνση μάλιστα του ίδιου του Μίκη Θεοδωράκη στα 92 του χρόνια (ακολούθησε περιοδεία σε όλη την Ελλάδα).

Την ίδια περίοδο τραγούδησε στο Μουσείο της Ακρόπολης, σε μια εκδήλωση για τα 8 χρόνια λειτουργίας του, κατόπιν πρόσκλησης του διευθυντή Δημήτριου Παντερμανλή, συνεργαζόμενος με την Ορχήστρα Νέων Δίου και τον πρόεδρο του φεστιβάλ Δίου-Ολύμπου Γρηγόρη Παπαχρήστο.

Αξίζει να σημειωθεί η ανιδιοτελής προσφορά και σύμπραξή του με ορχήστρες Νέων από την Ελλάδα και την Κύπρο με μοναδικό σκοπό τη στήριξη των νέων μουσικών παράλληλα με τον κοινωφελή σκοπό της κάθε εκδήλωσης. Οι σημαντικότερες συνεργασίες του είναι με τη Συμφωνική Ορχήστρα Νέων Ελλάδος (Σ.Ο.Ν.Ε.), την Ορχήστρα Νέων Δίου, το μουσικό σχολείο Βόλου και την Ορχήστρα Νέων Κύπρου με μαέστρο τον Αρχιμουσικό Γιώργο Κουντούρη.

Το 2019 συνεργάζεται για πρώτη φορά με τον συνθέτη Δημήτρη Παπαδημητρίου στο σήριαλ «Λόγω Τιμής 20 χρόνια μετά» με το τραγούδι «Όταν όλα περάσουν» σε ποίηση Μανόλη Αναγνωστάκη. Στη συνέχεια του ανατίθεται ο πρωταγωνιστικός ρόλος του Φράτε Λεόνε στον «Φτωχούλη του Θεού» όπου παρουσιάζεται στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά σε σκηνοθεσία Ηλία Μαλανδρή. Η συνεργασία τους συνεχίζεται ως σήμερα στον Moby Dick, το σπουδαίο κλασσικό μυθιστόρημα του Herman Melville σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα με τον πρωταγωνιστικό ρόλο του Καπετάνιου Αχαάβ όπου θα ανέβει την 28.02.2020 στο θέατρο Παλλάς και για 70 παραστάσεις.

Το καλοκαίρι του 2020 η συνεργασία του με τη λαϊκή ορχήστρα Μίκης Θεοδωράκης γίνεται πιο στενή περιοδεύοντας ανά την Ελλάδα. Πρώτος σταθμός το μουσείο της Ακρόπολης την 20.06.2020.

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.