Ε ρ ω τ ό κ ρ ι τ ο ς

Ε ρ ω τ ό κ ρ ι τ ο ς

Ο Συναυλιακός Ε ρ ω τ ό κ ρ ι τ ο ς του Δημήτρη Μαραμή

στη Βεργίνα στους Βασιλικούς Τάφους των Αιγών

Φεστιβάλ: Βέροια Εύηχη Πόλη

23 Ιουνίου ώρα 21:00, είσοδος ελεύθερη

Ερμηνεύουν:
Θοδωρής Βουτσικάκης
Ελένη Δημοπούλου
Ιωάννα Φόρτη
Gautier Βελισσάρης

Το μιούζικαλ Ερωτόκριτος του συνθέτη Δημήτρη Μαραμή αποτέλεσε την πρώτη μεγάλη παραγωγή και ανάθεση της Εναλλακτικής Σκηνής της Εθνικής Λυρικής Σκηνής το Μάιο του 2017 στις νέες της εγκαταστάσεις στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Μία εβδομάδα πριν την πρεμιέρα όλα τα εισιτήρια και των δέκα παραστάσεων ήταν εξαντλημένα, ενώ η υποδοχή του κόσμου ήταν ενθουσιώδης και όλες οι κριτικές διθυραμβικές.

Ο Δημήτρης Μαραμής θα παρουσιάσει το συναυλιακό Ερωτόκριτο  στη Βεργίνα στους Βασιλικούς Τάφους των Αιγών στο πλαίσιο του Φεστιβάλ: «Βέροια εύηχη πόλη». Πρόκειται για έναν κύκλο τραγουδιών με αφηγηματικά μέρη, προερχόμενο από το μιούζικαλ το οποίο είναι βασισμένο στo πρωτότυπo έπος του Βιτσέντζου Κορνάρου.

Συμμετέχουν οι καταξιωμένοι ερμηνευτές  Θοδωρής Βουτσικάκης, Ιωάννα Φόρτη, Ελένη Δημοπούλου, Γκωτιέ Βελισσάρης και τετραμελές ενόργανο σχήμα με το συνθέτη στο πιάνο και στη διεύθυνση.

Ο Ερωτόκριτος, η αθάνατη ποιητική μυθιστορία της κρητικής λογοτεχνίας που γράφτηκε τέσσερις αιώνες πριν, παρουσιάζεται για πρώτη φορά σε μία πρωτοποριακή κι αιρετική μουσική προσέγγιση. Η σύγχρονη μελοποίηση του αναγεννησιακού αριστουργήματος  από τον Δημήτρη Μαραμή φέρνει ένα οικείο μουσικά λεξιλόγιο, με αναφορές από blues, Jazz, και rock χρώματα παντρεμένα με την κρητική μουσική παράδοση. Το συγκεκριμένο έργο εστιάζει κυρίως στα διαχρονικά στοιχεία της ερωτικής ιστορίας του Ερωτόκριτου και της Αρετούσας, τη φιλία, την αρρώστια του πόθου και τις περιπέτειες των δύο νέων. 

23 Ιουνίου ώρα 21:00 – Εύηχη Πόλη – Αρχαιολογικός  χώρος  Βεργίνας – Είσοδος Ελεύθερη

Κριτικές για το μιούζικαλ «Ερωτόκριτος» του Δ. Μαραμή:

– ΤΑ ΝΕΑ – “Ο Δημήτρης Μαραμής στάθηκε μπροστά στο κρητικό έπος όχι με δέος που βραχυκυκλώνει τη δημιουργικότητα, αλλά με ενθουσιασμό που την αναζωογονεί. Δημιούργησε κάτι καινούριο από υλικά παλιά αλλά πολύτιμα. Και δεν φοβήθηκε τις αναλογίες μεταξύ διαφορετικών εποχών που επιτρέπουν – γιατί όχι; – την ποιητικότητα. …δεν είναι καν ο “Ερωτόκριτος” μεταφερμένος από το 1600 στο 2017. Είναι ο “Ερωτόκριτος” του 2017 που επιστρέφει στην πηγή… ο συνθέτης απέφυγε τις προκατασκευασμένες ιδέες… εμπνέεται από την προσταγή του ελυτικού σύμπαντος: “Αν δεν στηρίξεις το ένα σου πόδι έξω από τη Γη ποτέ σου δεν θα μπορέσεις να σταθείς επάνω της” Δημήτρης Δουλγερίδης.

– ΑΘΗΝΟΡΑΜΑ – «Έναν αριστουργηματικό “Ερωτόκριτο” μας έδωσε ο Δημήτρης Μαραμής. …είναι ένα από τα πιο όμορφα ακροάματα / μουσικά θεάματα που έχω βιώσει τελευταία – μια πραγματική απόλαυση σύγχρονης μουσικής πράξης και δράσης. Τολμώ να πω ότι ο Δημήτρης Μαραμής έχει “δει” τον “Ερωτόκριτο” με μια ιδιοφυή εντελώς δική του αντίληψη και έχει “γεννήσει” μέσα από αυτόν ένα καινούριο έργο. Συνολικά, πρόκειται όχι απλώς για ένα masterpiece αλλά για ένα masterwork!  Μουσική γεμάτη φρεσκάδα που βγαίνει μέσα από δημιουργική σύμπλευση ποικίλων παραδόσεων έτσι ώστε να δίνει κάτι καινούριο, να φτιάχνει μια νέα παράδοση.” Γιώργος ΧαρωνίτηςΓι﷽﷽﷽﷽﷽﷽﷽﷽νει μια νέα παράδοση.

– ATHENS VOICE – “…ένα από τα πιο όμορφα μουσικά έργα που έχω ακούσει ποτέ! …μια πρωτότυπη μουσική σύνθεση που ξεχείλιζε από πάθος, ορμή, συγκίνηση, ευαισθησία και, πάνω απ’ όλα, εφηβική φρεσκάδα! Τη μεγαλύτερη όμως έκπληξη αισθάνθηκα όταν συνειδητοποίησα πόσο απλά και αβίαστα «έδεσε» ο ποιητικός λόγος του Β. Κορνάρου, ο ρυθμός του, το μοναδικό γλωσσικό του ιδίωμα με τη μουσική φόρμα του μιούζικαλ. Σαν να είχε γραφτεί για να παίζονται μαζί…” Λένα Ιωαννίδου

– ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟΥ ΤΥΠΟΥ (Κυριακάτικη) – “Ερωτόκριτος ένας θρίαμβος…ένας ωκεανός ήχων που παρόμοιους δεν έχουμε ξανακούσει σε σύγχρονο ελληνικό έργο.” Σάκης Δημητρακόπουλος

– ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ – “…ένας συνθέτης βουτηγμένος ολόκληρος σε αυτό το φιλόδοξο εγχείρημα, μια καλλιτεχνική πρόταση που πάει πέρα από αυτό που εκ πρώτης όψεως είναι…παράλληλα με όλον τον εξουθενωτικό φόρτο εργασίας. Δουλεύει αδιάκοπα: κύκλοι τραγουδιών και θεατρική μουσική και τώρα η μεγάλη εκβολή στον ωκεανό του ρεπερτορίου της Εθνικής Λυρικής Σκηνής.” Νίκος Βατόπουλος

– ΘΕΜΑ.gr – “Το κατόρθωμα του Μαραμή είναι ότι συμπυκνώνοντας τον ιστορικό χρόνο παραδίδει ένα έργο σύγχρονο που μπορεί να σταθεί με αυτονομία στα δικά του πόδια πέρα από τα σύνορα και τις γλώσσες. Ο Μαραμής φτιάχνει τη δική του επικράτεια της αγάπης χρησιμοποιώντας μια οικουμενική γλώσσα που στέλνει αδιάβαστες τις μεταφράσεις. … συνθέτει ένα μεγάλο, διαχρονικό ερωτικό τραγούδι γιατί τα συστατικά υλικά του όχι μόνο είναι ανθεκτικά αλλά καινοτομικά, στη πλευρά της πρωτοπορίας.” Γ. Κ. Καρατζάς

– ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ – “…η μελοποίηση φλέρταρε με τον μεσαιωνικό ήχο, πάτησε εύστοχα στον μινιμαλιστικό καμβά του πρωτότυπου δεκαπεντασύλλαβου, αναπαρήγαγε με επιτυχία στερεότυπα της τζαζ ενεργοποιώντας τα νοηματικά της συμφραζόμενα, κινήθηκε περαστικά στη σκιά της χατζιδακικής μελωδίας, θυμήθηκε καίρια τα μελωδικά κύτταρα της κρητικής μουσικής. Ο Μαραμής έκανε άριστη χρήση των φωνών και αξιοποίησε έξοχα – θεατρικά και μουσικά – τον οκταμελή χορό/σχολιαστή της δράσης, αναθέτοντάς του ψαγμένη, ενδιαφέρουσα μουσική…” Γιάννης Σβώλος

CRITICSPOINT Δηµήτρη Μαραµή: Ερωτόκριτος, κατά Βιντσέντζο Κορνάρο, sui generis…επιτυχία!!! …αναδεικνύοντας ποιητική δηµιουργία, θά έλεγα, αρχαιοελληνικού µεγαλείου. …θά προτείναµε νά περάσει ο κατά Μαραµή Ερωτόκριτος, ακριβώς έτσι όπως είναι, στό µόνιµο ρεπερτόριο της Λυρικής.” Γιώργος Λεωτσάκος

– TOSPIRTO.NET – “…όλες οι ψηφίδες είναι στη θέση τους. Άσε που νιώθεις ότι δίνεται η ευκαιρία και σε μια νέα καλλιτεχνική γενιά (ακόμα και ο Δημήτρης Μαραμής είναι new comer στο χώρο του μουσικού θεάτρου) που από μόνο του είναι μεγάλη παρηγοριά – κυρίως στις μέρες μας…Το έργο που είδαμε έχει τον εσωτερικό παλμό και το ρυθμό που βρίσκεις στις πολύ ευτυχισμένες στιγμές του μουσικού θεάτρου. Λες και ο συνδετικός του ιστός (που εδώ είναι το τραγούδι) βρήκε το κατάλληλο έδαφος για να ανθήσει και να γίνει ολόκληρο έργο.” Χάρη Ποντίδα

– Mουσικόγραμμα – “Το κοινό χειροκρότησε όρθιο στο τέλος του έργου και πραγματικά η παράσταση το άξιζε! …ο Μαραμής κέρδισε το στοίχημα…” Λένα Λελούδη