Είδαμε τον Άμλετ στο θέατρο Άνεσις!

Είδαμε τον Άμλετ στο θέατρο Άνεσις!

Το σαιξπηρικό αριστούργημα «Άμλετ» από τις 5 Οκτωβρίου καθηλώνει όσους το παρακολουθεί στο θέατρο Άνεσις.

Μετά το πολυβραβευμένο Έγκλημα και τιμωρία ο Λεβάν Τσουλάτζε σκηνοθετεί τον πολυπράγμων Τάσο Ιορδανίδη με στοίχημα να εντυπωσιάσουν το Αθηναϊκό και απαιτητικό κοινό.

Ο πλέον βραβευμένος και από το ελληνικό κοινό καλλιτεχνικός διευθυντής του Kote Marjanishvili Theatre της Γεωργίας που έχει συνδέσει τα τελευταία χρόνια το όνομά του με το θέατρο Άνεσις των επιτυχιών ρεπερτορίου,μας μεταφέρει στην Ελσινόρη της Δανίας έχοντας συνοδοιπόρους τον Τάσο Ιορδανίδη στον ομώνυμο ρόλο του πρίγκηπα της Δανίας ,τον Άρη Λεμπεσόπουλο στο ρόλο του Βασιλιά της Δανίας Κλαύδιου,την Πέμη Ζούνη ως Βασίλισσα της Δανίας Γερτρούδη, την Ιωάννα Παππά στο ρόλο της εμβληματικής Οφηλίας και το Θοδωρή Κατσαφάδο στο ρόλο του Πολώνιου, Συμβούλου του Βασιλιά.

Το Gpop.gr δεν γινόταν να μην παρακολουθήσει την συγκεκριμένη παράσταση και να μεταφέρει το κλίμα στους πιστούς θεατρόφιλους αναγνώστες του.

Πρώτα από όλα όμως να ξεκινήσουμε με την ιστορία του έργου καθώς ο Samuel Taylor Coleridge (1883) ήταν ο πρώτος που αναφέρθηκε στον αινιγματικό χαρακτήρα του Άμλετ «Στον Άμλετ, ο Σαίξπηρ φαίνεται πως θέλησε να υποδηλώσει πως υπάρχει μια ηθική ανάγκη εξισορρόπησης ανάμεσα στην αντίληψη που έχουμε μέσω των αισθήσεων των πραγμάτων που μας περιβάλλουν και στην ενδοσκόπηση της ψυχικής μας οντότητας. Με άλλα λόγια, επιβάλλεται να διατηρήσουμε μια σωστή αναλογία ανάμεσα στον πραγματικό κόσμο και τον φανταστικό μας κόσμο. Στην περίπτωση του Άμλετ, η ισορροπία αυτή έχει διαταραχθεί: οι λογισμοί και οι φαντασιώσεις του εμφανίζονται πολύ πιο ζωντανές και άμεσες από τις πραγματικές παραστάσεις του κόσμου.» (Άμλετ, Σαίξπηρ, Ο.,Μτφρ. Α. Κ. Δοξιάδης, Θεατρικό Πρόγραμμα, Αμφι-θέατρο Σπύρου Α.Ευαγγελάτου, 1992-1993, Εισαγωγή).

Οι εξαιρετικές ερμηνείες, με την χαρακτηριστική μουσική και το εμβληματικό, παράξενο σκηνικό κάνει τον θεατή να μένει με κομμένη την ανάσα για να δει την συνέχεια και να καταλήξει στο σοκαριστικό και συνάμα ανακουφιστικό τέλος.

Νερά, φωτιές, καπνοί που εντυπωσιάζουν σου αφήνουν ένα αίσθημα ικανοποίησης που πήγες να το δείς.

Ο Τάσος Ιορδανίδης που τα τελευταία χρόνια παίζει στο θέατρο που βρίσκεται στην λεωφόρο Κηφισίας αυτή τη χρονιά  μπορεί να ενσαρκώνει έναν από τους σημαντικότερους ρόλους της μέχρι τώρα του πορείας στο χώρο της υποκριτικής.

Λίγα λόγια για το έργο

Ο Άμλετ, φαίνεται να γράφτηκε στα 1601, να πρωτοπαρουσιάστηκε σύμφωνα με την παλαιότερη καταγραφή τον Ιούλιο του 1602 ενώ παίχτηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα το 1937, από το Εθνικό Θέατρο, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Ροντήρη. Για τον ίδιο τον Ουίλιαμ Σαίξπηρ και τα γεγονότα που φαίνονται να συνέπεσαν χρονικά με τη συγγραφή του έργου επηρεάζοντας τον ίδιο, γνωρίζουμε τη συνωμοσία του Έσσεξ (Φεβρουάριος 1601) με συνέπεια να φυλακιστεί ο προσωπικός φίλος και μέντορας του Σαίξπηρ, Κόμης του Σαουθάμπτον, και το θάνατο του πατέρα του (1601), επιφορτίζοντας τον με δυσάρεστα οικογενειακά βάρη. (Ιστορία και δραματολογία του Ευρωπαϊκού θεάτρου, Από την Αναγέννηση στον 18ο αιώνα, Α.Ταμπάκη, Μ.Σπυριδοπούλου, Α.Αλτουβά, ΣΕΑΒ, 201, σσ.68-73)

Η υπόθεση

Ο Βασιλιάς της Δανίας πεθαίνει απροσδόκητα και στη θέση του αναλαμβάνει χρέη Βασιλέα ο αδερφός του Κλαύδιος αφού πρώτα παντρευτεί τη χήρα Βασίλισσα, Γερτρούδη. Ο νεαρός Πρίγκιπας Άμλετ, δυσαρεστημένος από το θάνατο του πατέρα του αλλά και τον εσπευσμένο γάμο της μητέρας του με το θείο του, «βλέπει» το φάντασμα του νεκρού Βασιλιά και αποζητά δικαίωση για το νεκρό.

Ο Άμλετ πραγματεύεται με λυρισμό και δραματικότητα διαχρονικά ζητήματα σχετικά με την πολιτική, την εξουσία, την ηθική και την απόσταση ανάμεσα στην ανθρώπινη διάνοια και την πραγμάτωση της. Θίγει ταυτόχρονα μια ερωτική και μια οικογενειακή τραγωδία, αναφέρεται στη φιλοσοφία, τη μεταφυσική, την ψυχολογία και φτάνει να σχολιάσει ακόμη και την ίδια τη θεατρική τέχνη.

Μετάφραση: Δημοσθένης Παπαδόπουλος
Σκηνοθεσία – Φωτισμοί – Μουσική επιμέλεια: Λεβάν Τσουλάτζε
Σκηνικά: Σταύρος Λίτινας
Κοστούμια: Ηλένια Δουλαδήρη
Θεατρολόγος: Ιωάννα Μπλάτσου
Σκηνοθεσία trailer: Αλέξανδρος Ζαρμπής
Φωτογραφίες: Πάτροκλος Σκαφιδάς

Πρωταγωνιστούν :Τάσος Ιορδανίδης, Άρης Λεμπεσόπουλος, Πέμυ Ζούνη, Ιωάννα Παππά, Νίκος Πουρσανίδης, Δημήτρης Καπετανάκος, Δημήτρης Διακοσάββας, Θοδωρής Κανδηλιώτης, Ιάσονας Παπαματθαίου και ο Θοδωρής Κατσαφάδος

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailby feather